5 Voorbeelden van Creatieve Bedrijfsfilms Die Impact Maken

brandmovie

Een creatieve bedrijfsfilm kan enorme impact maken op je naamsbekendheid. Daarnaast kan het ook de manier waarop je bedrijf ervaren wordt drastisch beïnvloeden. Een professional in het maken van creative bedrijfsfilms is Wendy Danenberg van Behind Brands. In dit artikel geven we 5 spectaculaire voorbeelden van bedrijfsfilms die door Wendy bedacht zijn:

lightup-philips

Philips

Philips geeft met zijn film “Light up your city” een speelse maar enorm kleurrijke voorstelling van hoe het zou zijn als jij mag bepalen hoe jouw stad er uit ziet. Het leuke aan het idee van Philips is dat ze inspraak vragen van de inwoners. Creatief gebracht geeft dit filmpje tips en voorbeelden hoe een stad kan opgefleurd worden. De scène met de hond of het hinkelspel op het voetpad zetten je aan om te gaan nadenken over jouw eigen leefwereld en hoe die letterlijk samen met Philips kan “verlicht worden” of “lichter gemaakt worden”.

In kleine details en in dagelijkse dingen kan een stad aangenamer gemaakt worden. Philips toont hier dat ze meer zijn dan pure verlichting. Philips vraagt aan zijn publiek om hen te helpen om dingen te creëren. Dat is pas klasse!

vliscoworld

Vlisco world of design

Onmiddellijk, bij het begin van de film, wordt je in de sfeer geworpen van etnische prints en het batikken. Ook al is hun afzetmarkt het Afrikaanse continent, het is heel duidelijk dat Vlisco zijn productie bewust in Nederland wil houden. Zowel samenwerking als fysieke afstand tussen ontwerpers en gebruikers wordt hierdoor behouden. Tevens hameren ze op de herkenbaarheid van hun stoffen: grote prints en elementen uit de natuur.

Hun sterkte is het afstemmen van ontwerpers en het productieproces van de stoffen. Deze zitten op één lijn met de eind-goedkeuring van de stoffenafdeling. Zoals ze zelf zeggen: “kunst en vakmanschap gaan hier hand in hand”. Het is duidelijk dat ze deze stelling aanhouden en blijven aanhouden om hun unieke karakter te vrijwaren.

mexx-kids

MEXX kids

MEXX kennen we al jaren als een stoere en leuke brand. Ze blijven jong in hun ontwerpen, en dit door de jaren heen. Ze zijn zonder nonsense en rechttoe rechtaan. Dit filmpje voor de fashion voor Kids is volledig in deze zo bekende MEXX stijl. De kinderen, zowel groot als klein, worden gefotografeerd zoals ze in realiteit ook zijn. Ze hoeven niet geforceerd te lachen of lieve snoetjes te trekken. Ze mogen ook gewoon eens raar of angstig kijken, wat de kleintjes dan ook doen.

Bij de grotere kinderen is het ook duidelijk dat ze een grote vrijheid krijgen bij het poseren. Ze mogen ondeugend lachen en grappig doen. Ze mogen mekaar spontaan omhelzen en zoenen. De fotografen spelen hierop goed in en gaan door met hun werk. “Bewaar je eigenheid”: dat is toch echt wel typisch MEXX!

vlisco

Vlisco behind the scenes of Vlisco Funky Groves

Bij de sprekende muziek krijg je zonder omwegen kleuren en etnische prints te zien. Modellen van Afrikaanse types showen de collectie. Het is in deze film onmiddellijk duidelijk waarover het gaat. De unieke stoffen en ontwerpen van Vlisco worden direct in de praktijk gebracht in de vorm van een volledige collectie. De kledinglijn wordt onmiddellijk toegepast op het doelpubliek: Afrikaanse vrouwen.

De zwart-wit beelden, afgewisseld met felle kleuren, benadrukken nog meer de zonnige designs van Vlisco. Echt een filmpje waar niet veel woorden bij nodig zijn. Muziek en beelden spreken voor zich: het is gewoon genieten!

blogger

Alix The Label

Je begint dit filmpje te kijken en je waant je al in een retro tijdperk. Je lijkt je wel in Saint-Tropez te bevinden. De muziek en de beelden zijn zo leuk bij mekaar gebracht. De vrouwen zijn jong en speels, zelfzeker en genieten van het leven. Dat is wel duidelijk. In de beelden die voor je ogen voorbijschuiven, merk je tijgerprints en pels, matrozenstreepjes en een matrozenpet. Dit straalt een extra klasse en glamour uit. Alix komt naar voor als kwaliteit voor plezier in het leven van de jonge vrouw. De “who is the bad girl now” uit de song komt sterk naar voor in de collectie.