Trillingsmetingen, waarom en wanneer?

bbci-frijwijk-02Dat trillingen overlast kunnen veroorzaken is bekend. Gelukkig is het mogelijk de overlast zo veel mogelijk te beperken door vooraf in kaart te brengen wat de gebouwen, mensen en apparatuur in de omgeving van nieuwbouw kan hebben. Trillingsmetingen maken het overzicht compleet. Waarom worden trillingen gemeten en wanneer moet je dat doen?

Advies en overlast voorkomen

De uitkomsten van een trillingsmeting zijn vooral bedoeld om aannemers te adviseren. Bovendien is het wel zo handig dat er ingegrepen kan worden als de overlast te groot wordt. Van trillingen kan aanzienlijke schade ontstaan aan gebouwen, maar ook aan apparatuur. Zo kunnen er scheuren ontstaan in gebouwen waardoor het gebouw niet alleen minder fraai oogt, maar ook nog eens een verhoogde kans heeft op schade in die mate dat herstelwerkzaamheden nog niet zo eenvoudig zijn.

Apparatuur kan van slag raken door trillingen. Denk bijvoorbeeld wat de gevolgen zouden kunnen zijn als in de buurt van een ziekenhuis gebouwd wordt… Nog altijd geldt: voorkomen is beter dan genezen.  Lees verder

Kerstborrel 2012

FeestzaalHet lijkt nog heel ver weg, maar over nog geen 3 maanden zitten we alweer aan de kalkoen, het konijn of de vergetarische kerstmaaltijd. Niet alleen privé zit er weer een drukke tijd aan te komen, ook zakelijk gezien zijn de oliebollenweken drukke weken met veel sociale gelegenheden. Kerstborrels, nieuwjaarsborrels, eindejaarsrecepties, afsluitende vergaderingen enzovoorts enzovoorts. In dit artikel interessante locaties om dergelijke dagen door te brengen. Lees verder

Inzicht in klantcontact

Boze bellerKlanten zijn soms net mensen. Sommige bedrijven lijken dit echter niet te weten en behandelen hun klanten eerder als een tool waarmee ze gemakkelijk geld mee kunnen verdienen. Vervolgens snappen ze niet waar het nu misgaat in de bedrijfsvoering als de sales achterblijven. Een beetje overdreven misschien, maar veel bedrijven hebben echt weinig inzicht in hoe het klantcontact verloopt en hoe het zit met de klanttevredenheid. Is dat in jouw bedrijf ook zo? Doe er wat aan!

Lees verder